سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

اگر یادتان باشد در قصه «پسربچه و درخت سیب»، ماجرا با علاقه پسربچه به بازی با درخت و بستن تاب به شاخه‌هایش آغاز می‌شود.

دوچرخه درختی

یک روز که درخت به او می‌گوید بیا درسایه‌ام استراحت کن، پسر بچه که حالا بزرگ‌تر شده به درخت با بی‌اعتنایی می‌گوید دیگر بچه نیستم و برای داشتن سرگرمی‌های بهتر فقط به پول نیاز دارم. درخت سیب‌هایش را برای فر وش به وی می‌دهد و با رفتن پسربچه باز هم تنها می‌شود. بعد از چند سال پسر به دیدار درخت می‌آید و با وجود دلتنگی درخت، نیازش به خانه را مطرح می‌کند. درخت شاخه‌ها و تنه‌اش را نیز می‌دهد تا پسر با آنها خانه‌ای بسازد. به هر حال به نظر می‌رسد این داستان در اطراف ما همچنان ادامه داشته و «کلاغه همچنان به خونه‌اش نرسیده». همین دیروز یکی از شهروندان تابلوی پارک ممنوع را با چند میخ ‌طویله‌ روی درخت کوبیده بود. جگرکی سر گذر نیز به بهانه اینکه شاخ و برگ‌های درخت نما و جلوه مغازه‌اش را خراب کرده است با استفاده از برخی مواد شیمیایی ریشه درخت را خشکاند و بعد از چند روز آن را قطع کرد. دوچرخه‌سازی نبش میدان نیز از شاخه‌های درخت برای آویزان کردن دوچرخه‌هایش استفاده می‌کند و حکایت همچنان باقی است.

آنچه خوبان همه دارند ...

در وصف برخی کوچه‌های شهر فقط می‌توان گفت «آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری». همین کوچه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید مزین به 2 پارک غیرمجاز و حفاری ترمیم نشده است. باقی مشکلات نیز شامل لامپ‌های روشن تیرچراغ البته در ضل آفتاب و بیرون‌زدگی برخی فلکه‌های آب می‌شود. باقی موارد نیز به علت واید(عریض) نبودن لنز دوربین در تصویر نمی‌گنجید که نگارنده بابت این کاستی از خواننده‌ها عذرخواهی می‌کند.

چال سرویس

همسایه‌ یکی از اقوام، اسطوره بهره‌وری، صرفه‌جویی و سرانجام رکوردزنی است؛ بهره‌وری به این دلیل که از جوی آب به عنوان چال‌سرویس استفاده می‌کند و مدام با دست‌ و صورت روغنی در حال تعویض روغن یا تعمیر جلوبندی خودرو است، صرفه‌جویی به این دلیل که تا به حال یک ریال هم به تعمیرکار خودرو نپرداخته و مدام به این مورد می بالد و سرانجام رکوردزن به این دلیل که رکورد تعویض روغن در طولانی‌ترین چال‌سرویس جهان (جوی آب) را به نام خود می‌‌داند و همین امروز و فرداست که برای ثبت نام خود در کتاب‌ رکورد‌های گینس اقدام کند.

موانع قانونی

از برخی موانع قانونی و دست‌وپاگیر در برخی زمینه‌ها گله و شکایت کردیم اما موانع قانونی که از بین نرفت هیچ، موانع غیرقانونی نیز به آن اضافه شده است. برای نمونه، موانع فلزی و غیرقانونی که برخی شهروندان جلوی منزل نصب می‌کنند یکی از این موارد است. البته راننده‌ها نیز به قول معروف کم نیاورده و در پاسخ به این حرکت، خودرو را عمود بر منازل مسکونی و غیره پارک می‌کنند. نتیجه چیزی نیست جز اینکه موانع فلزی و خودرو‌ها هر دو حقوق رهگذران را از بین می‌برد و آنها نمی‌توانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

کد خبر 142709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز